M

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

    

 

 

 

 

RÅDGIVNING

 

Som kommunikationsrådgiver kan jeg hjælpe jer med at vurdere, hvilke indsats der vil være mest relevant i jeres situation.

 

Måske har I i første omgang brug for at få defineret jeres profil og skærpe målet med den eksterne kommunikation. Det kan også være, at I blot har brug for at få strammet op på jeres hjemmeside, eller være bedre til at kommunikere om de gode produkter, arrangementer eller historier I ligger inde med.  

 

KOMMUNIKATIONSBEHOV

Jeg kan gennem samtaler, indsigt i jeres specifikke forhold og gennemlæsning af jeres kommunikationsmateriale (som hjemmeside, tryksager m.v.) rådgive om, hvilken indsats, jeg vurderer, vil hjælpe jer bedst. Det er muligt, I selv kan udføre arbejdet ved at få peget på nogle relevante indsatsområder.

 

Jeg kan også tilbyde rådgivningsforløb til medarbejdere, så I selv bliver bedre til at arbejde mere målrettet med jeres kommunikation.

 

HAR I EN KOMMUNIKATIONSSTRATEGI?

De virksomheder og organisationer har i dag forskellige aktiviteter i forbindelse med deres eksterne kommunikation. Nogle er aktive på Facebook, andre har måske fået en helt ny hjemmeside, og nogle udsender måske ind imellem en pressemeddelelse, når der sker noget nyt.

Ofte er disse aktiviteter dog ikke en del af en overordnet kommunikationsstrategi, men mere et resultat af de kompetencer, interesser eller erfaringer som findes internt i organisationen eller virksomheden. Derfor er det bl.a. svært at vide om ressourcerne bliver rigtig brugt, at arbejde målrettet med at ændre et image, tiltrække kunder eller vide hvad effekten er af de forskellige aktiviteter.

MÅLRETTET OG EFFEKTIV KOMMUNIKATION

En overordnet kommunikationsstrategi er med til at skabe en retning og et overblik i forhold til den eksterne kommunikation, hvilket gør kommunikationen mere effektiv og målrettet. Den kan være med til at afklare helt centrale forhold som:

·         Formål med den eksterne kommunikation

·         Budskaber og ønsket image

·        Målsætninger for det kommende år

·         Målgrupper

·         Kommunikationsbarriere

·         Strategi

 

Ved at udarbejde en kommunikationsstrategi - eksempelvis for det kommende års eksterne kommunikation - kan jeg hjælpe med at arbejde mod helt bestemte mål, nå ønskede målgrupper og eksempelvis fordele de relevante kommunikationsindsatser strategisk over et år. En kommunikationsstrategi kan også være med til at pege på, hvilke virkemidler, der er mest relevante og sikre at det, der kommunikeres, stemmer overens budskaber, målgrupper og den overordnede profil kirken ønsker.

 

 

 

 

 

 

 

 Få hjælp til...

 

 Hjemmesider

 

 Nyhedsbreve

 

 PR

 

 Artikler & Blade

 

 Sociale Medier

 

 Rådgivning