Op mod 3 mio. danskere har en Facebook-profil, hvor de ofte flere gange dagligt kommunikerer med deres venner og finder inspiration til deres næste køb, næste kulturelle oplevelse, 'liker' sager, kunstnere eller virksomheder, de ønsker at støtte, deltager i konkurrencer og meget andet.
Op mod en million erhvervsaktive danskere, virksomheder og organisationer har en profil på Linkedin. Her sælges der produkter, markedsføres, netværk'es og rekrutteres i stor stil hver eneste dag.
Sociale medier er i dag ikke til at komme udenom og kan hjælpe dig til direkte salg, markedsføring, branding, nye fans eller løbende opbygning af et image. De sociale medier giver dig direkte adgang til potentielt tusindvis af danskere, udenom journalister eller avisernes annoncesælgere.
Det er dog vigtigt at kende spillereglerne på de sociale medier og eksempelvis vide, hvornår en Linkedin-strategi vil være bedre end en Facebook-strategi, eller om det mest effektive vil være, at lade dem supplere hinanden.
BRUG FACEBOOK OG LINKEDIN PROFESSIONELT